در سالهای اخیر تجارت الکترونیک و تعاملات وهمکاریهای بین سازمانی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این تحقیق رویکردی برای تبدیل مدلهای تجاری بر اساس آنتولوژی e3-value به مدلهای فرایند تجاری معنایی که با مفاهیم BPMO توصیف میشوند، ارائه شده است. با یکپارچه سازی مدل تجاری و مدلهای فرایند تجاری این اطمینان حاصل خواهد شد که نیازمندیهای یک سیستم مدیریت فرایند تجاری بر اساس اهداف کسب و کار هدایت میشود همچنین در این تحقیق مسئله تعامل پذیری سازمانهایی که دارای ساختار و دامنه ی متفاوت هستند ، مورد توجه قرار گرفته است.
در این راستا الگوریتمی برای نگاشت ارائه شده ، که با دریافت مدل e3-valueبه عنوان ورودی مدل فرایند مبتنی بر BPMO تولید میکند. . در این الگوریتم، با تعریف پروتکل همکاری راهکاری جهت تعامل پذیری سازمانها معرفی شده است.
متن کامل در سایت تخصصی دانلود پایان نامه های کارشناسی ارشد :www.arshadha.ir
کلمات کلیدی: مدل تجاری ، مدل فرایند تجاری، تعاملات بین سازمانی