مقدمه

یکی از مهمترین قسمت های فوتبال تمرینات بدنسازی است ، در تمرینات بدنسازی چند پارامتر لازم است

۱.اینکه بازیکن از لحاظ انگیزه و روان سطح بالایی داشته باشد.

۲.تمرینات بگونه ای باشد که بازیکن دچار اسیب نشود چون تمرینات غیر معمول وغیر استاندارد میتواند موجب مصدومیت شود.یابعضی مواقع درست انجام ندادن تمرین موجب مصدومیت میشود.

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید


۳.ازطرفی تمرین باید بگونه ای باشد که بازیکن در طول بازی از لحاظ بدنی کم نیاره

نیاز های آمادگی جسمانی برای بازیکنان فوتبال

هنگامیکه روزانه مسابقات جام جهانی فوتبال را نگاه می کنید، برای یک تماشاگر عادی فوتبال احساس شدت حرکات انجام شده در زمین بسیار سخت است.

این بازیکنان، فقط به این خاطر که مبنای جسمانی خوبی را توسعه داده اند که به آنها اجازه می دهد در پاس های دقیق، سرعت های انفجاری، درگیری با حریف و زدن شوتهای سهمگین به دروازه را در سراسر بازی با موفقیت انجام دهند، بازی فوتبال را یک امر طبیعی جلوه می دهند.

ایجاد مبانی پایه

اجازه دهید نگاه اجمالی به همه ی اجزای یک برنامه خوب بدن سازی برای فوتبال داشته باشیم.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری یک نیاز پایه برای بازیکن فوتبال است. انعطاف پذیری به مفهوم داشتن دامنه حرکت مطلوب حول یک مفصل می باشد.

آنها برای اجرای صحیح تکل، ارسال پاس های بلند و پریدن به انعطاف پذیری نیاز دارند. همچنین، انعطاف پذیری هنگام وضعیتهای نامناسب بدن، مثل سقوط کردن و زمین خوردن بعد از درگیری شانس آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

هنگام گرم کردن کامل بدن، حرکات کششی برای انعطاف پذیری می تواند به طور چشمگیری احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهد.

قدرت

توانایی عضلات در انقباض و غلبه بر مقاومت را قدرت می نامیم. قدرت بیشینه، نهایت تلاش برای غلبه بر بیشترین مقاومت، بدون توجه به زمان است. مثالهایی از کاربرد قدرت در فوتبال عبارت از حفظ و دور نگهداشتن توپ از مهاجمان،‌ استقرار برای توپهای هوایی و عین حال حفظ خود در گروه و افزایش سرعت حمله از طریق قدرت بیشتر پاها هستند. سرعت «کوبی جونز» بازیکن تیم ملی آمریکا، به دلیل توسعه قدرت ویژه بازی در پاهای اوست.

توان

ترکیب سرعت و قدرت برای بازیکنان موفق فوتبال امری عادی است.

قابلیتهای «برایان مک براید» در تکل زدن، دویدن، پریدن و شوت زدن، مثالهایی از توان است. قدرت محض به تنهایی برای ورزش پویا و پر تحرکی مثل فوتبال، بسیار کند است و سرعت بالا هم بدون قدرت، موقتی خواهد بود. بازیکن فوتبال باید در تلاش باشد تا به بهترین ترکیب این عوامل دست پیدا کند.

استقامت

استقامت یک بازیکن فوتبال چیزی بیش از توانایی دویدن مداوم است. استقامت در سرعت، استقامت در قدرت و استقامت در توان سه عامل بسیار مهم آمادگی جسمانی هستند.

سطح بالای استقامت به ورزشکار این اجازه را خواهد داد تا اجرای مهارتهای خود را در حد عالی نگه دارد و با حدود 100 درصد تلاش در طول مسابقه آنها را به نمایش بگذراد.

چابکی

توانایی تنظیم سریع حرکات با تغییرات محیطی را چابکی می نامیم. تصمیم گیریهای سریع و بلافاصله اقدام بر اساس آنها در حالیکه با سرعت بازی پیش می رویم، روی روند تیم تاثیرگذار است و حتی می تواند تفاوت بین برنده یا بازنده را مشخص کند. اگر بازیکن فوتبال می خواهد موفق باشد، پاها، چشمها و مغز باید چابک باشند و به خوبی با هم کار کنند.

سرعت

وقتی ما از سرعت حرف می زنیم، عموماً فکر می کنیم منظور سریع دویدن است. ولی در فوتبال سرعت چیزی فراتر از سریع دویدن است. چالاکی، حرکات انفجاری کوتاه،‌حرکات سریع در همه جهات، توانایی استارت زدن و توقف ناگهانی و سرعت عکس العمل، مثالهای سرعت در فوتبال است.

تغذیه

اگر غذایی که ورزشکار مصرف می کند کمتر از میزان نیاز برای فعالیت های بعدی او باشد، تمرین ارزش زیادی نخواهد داشت.

محققان با دقت فراوان روی پروتئینها، کربوهیدارتها، چربیها، مواد معدنی، ویتامینها و حتی چاشنیها متمرکز شده اند.

بخشی از تغذیه، خوردن آب، یعنی نگهداری مایعات بدن است. نوشیدنیهای ورزشی و از آنها مهمتر آب، برای ثابت نگهداشتن دما و تنظیم عملکرد بدن قبل، هنگام و بعد از مسابقات، بسیار ضروری است. بازیکنان به دلیل کم آبی ممکن است حتی از حال بروند.

بازیکن فوتبال نسبت به مردم عادی نیازهای ویژه غذایی دارد.

این مقاله به چهار بخش اصلی تقسیم شده است. که هر بخش با توجه به نقش بازیکن در میدان نوشته شده است. چون تمرینات قدرتی برای یک دروازه بان، مدافع، بازیکن میانی و فوروارد متفاوت هستند.

 دلایلی وجود دارد که با استناد به آنها می توان گفت که درباره تمرینات ورزشی فوتبالیست ها بدفهمی هایی وجود دارد. مربیان زیادی هستند که حتی اصول اولیه تمرینات قدرتی را نمی دانند، و به راحتی می توانید این بحران را در نتایج تیمی آنها ببینید.

 این مربیان با ضعف علمی خود سبب می شوند که آینده ورزشی جوانان با استعدادی به خطر بیفتد. کسی چه می داند که آینده ورزشی چند بازیکن با ارزش با تمرینات قدرتی غیر اصولی خراب شده است. البته تا جاییکه من می دانم تعداد زیادی به این آفت گرفتار شده اند.

 خوب برای روشن تر شدن موضوع اجازه دهید با یک مثال به بحث خود ادامه دهیم شما چند بار این حرکت را دیده اید: یک بازیکن فوتبال نوجوان به شکم روی زمین چمن دراز می کشد و به شیوه ای غلط بلند می شود و دوباره این عمل را انجام می دهد یا با کمک دستانش بلند می شود. همه بازیکنان بدون توجه به موقعیت آنها در زمین و نقشی که قرار است ایفا کنند این حرکات را تکرار می کنند بدون توجه به وضعیت بدنی آنها.

 در ادامه با توجه به نقش و وظیفه هر بازیکن در میدان به بررسی تمرینات قدرتی بازیکن می پردازیم.

 دروازه بان

 یک چیز هست که همیشه مرا متعجب می کند: چرا مربیان دروازه بان خود را واردار می کنند همراه با بقیه افراد تیم دور زمین  بدود. باید بگویم یکی از دلایلی که دروازه بان ها نمی توانند به خوبی عمل کنند همین تمرین غیر اصولی است.

 آنها دروازه بان هستند نه دونده ماراتون! به جای اینکه انرژی آنها را برای دویدن هدر دهید باید روی تقویت عضلات پاها، دستان و بقیه بدن تمرکز داشته باشند. یک دروازه بان خوب باید از نظر توان بدنی بین قدرت بدنی و استقامت تعادل برقرار کند.

 دروازه بان ها باید تمرینات دویدنی هم داشته باشند، اما نه این که ده هزار متر را بدوند یا دو 100 متر سرعت تمرین کنند. آنها باید برای دویدن سرعتی به فواصل 5 تا 10 متری تمرین کنند.

 خوب فکر می کنید یک دروازه بان در طول یک بازی پر افت خیز چقدر می دود؟ حتی به اندازه یک دور زمین فوتبال هم نیست اما آنها باید همیشه آماده باشند و در صورت لزوم چند قدمی هم به جلو و عقب بردارند و در زمانی کوتاه و دامنه محدودی حرکت خواهند داشت. همچنین اگر به موفق ترین دروازه بان های دنیا مانند کاسیلاس، کانیزرس و بافون دقت کرده باشید آنها همه دروازه بان هایی با قدرت بدنی و استقامت بالا هستند.

 یکی از مهمترین چیز های برای یک دروازبان واکنش سریع اوست که باید به آن هم توجه ویژه ای داشته باشید. واکنش افراد را به گونه شگفت انگیز می توان بهبود بخشید. برای این منظور تمرینات قدرتی و ذهنی زیادی وجود دارد. همچنین بازی پینگ پنگ در بهبود سرعت واکنش افراد تاثیر مثبت دارد.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

لینک دانلود متن کامل