توصیه های کلی عبارتند از:

  • در آب و هوای گرم و مرطوب ورزش نکنید
  • زمانیکه مریض هستید تب دارید ورزش نکنید.
  • سعی کنید آب کافی قبل و بعد از فعالیت ورزش مصرف نمایید.
  • سعی کنید لباس سبک بپوشید
  • سعی کنید با سایر ورزشکاران تبادل نظر داشته باشید تا بتوانید به بدن خود استراحت دهید
  • نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

خطر آسیب دیدگی در طول فعالیت ورزشی:

زمانیکه شما باردار هستید تغییرات در بدن شما باعث آسیب دیدگی شما می شود.

به عنوان مثال:

  • هورمون هایی مثل ریلاکسین باعث شل شدن رباط می شود که سطح آسیب دیدگی شما را افزایش می دهد.
  • وزن اضافی سطح فعالیت های قدرتی را در مفاصل و ماهیچه ها تحت تأثیر قرار می دهد.
  • وزن اضافی ناحیه شکم بر توازن بدن شما از طریق افزایش سطح مرکز ثقل بدن تأثیر می گذارد.

زنان باردار،‌ ورزش و مباحث حقوقی

بر اساس قوانین ضد آپارتاید، تبعیض در مقابل زمانی که در دوره بارداری یا دوره بارداری بالقوه دارند قانونی می باشد. به عنوان مثال یک ورزشکار زن اگر بدلیل بارداری برای تیم ورزشی انتخاب نشود او حق دارد از طریق مراجع قضایی اقدام نماید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مباحث پیچیده حقوقی فوق با وکیل خود و کمیسیون ورزشهای استرالیایی یا پزشکی و           استرالیا مشورت نمایید.


بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید.

اگر شما مسابقه مربوط به علایم زیر را در طول یا پس از فعالیت ورزشی دارا هستید در آنصورت می بایست آن را متوقف سازید و بلافاصله با پزشک خود مشورت نمایید.

  • درجه ضربان قلب بالا
  • سرگیجه یا ضعف
  • سردرد
  • انقباض عضلانی
  • خونریزی یا پارگی مشیمیه جنین
  • تهوع
  • تنگی نفس
  • درد پشت یا لگنی
  • جابجایی فوتال(جنین)
  • متورم شدن سریع صورت، دستان و زانوها

و بیماری و نارسایی در دوره بارداری می بایست به طور کامل بررسی شود و قبل از شروع یا تداوم فعالیت ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.