11راه حل برای کاهش چربی مو

: شما هر روز صبح چاره ای ندارین وقت زیادی رو صرف حالت دادن به موهای بد قلق خود کنین؛ ولی ظهر تموم زحمتاتون هدر رفته چون که در سر شما کارخانه چربی و جود داره!

: 11راه حل واسه کاهش چربی مو

چه اتفاقی افتاده؟ شاید به خاطر این که شما موهای زیاد اما نازک دارین. هرچه موهای شما نازک تر باشه٬ موهای بیشتری دارین و در کنار هر پایه مو غدهای چربی وجود دارن. هر شخص به صورت میانگین 80 هزار تا هزار تار مو داره در حالی که افراد با موهای نازک حدود 140 هزار غده چربی روی سرشون دارن. چربی روی موهای نازک و صاف خیلی راحت نفوذ می کنه اما موهای زبر خیلی راحت چرب نمی شن.
به گزارش انجمن سلامتی آمریکا، گرما، رطوبت زیاد و آنردوژن (یه هورمون مردونه) از دیگر عواملی هستن که می تونن غدد چربی رو فعال کنن.
اما سوال اصلی اینجاس که شما چه کاری می تونین در مورد این کارخانه چربی در پوست سر خود انجام بدین؟
پیشنهاد کارشناسان رو در این مورد بخونین:
۱۱ راه حل واسه کاهش چربی مو

 

۱. به طور مرتب موهاتون رو شامپو بزنین
کارشناسان همه اتفاق نظر دارن که مهمترین کاری که شما در مقابله با چربی مو می تونین انجام بدین شامپو زدن روزانه اوناس٬ به خصوص اگه در محیط شهری زندگی می کنین.وقتی که تابستون و گرما غدد چربی سر رو تحریک می کنن دو بار شامپو کردن در روز پیشنهاد می شه.
غدد چربی به طور مرتب چربی تولید می کنن پس باید همراه با اونا پیش برید و اونا رو پاک کنین.

۳. هنگام شامپو زدن پوست سر خود رو ماساژ بدین
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این کار رو در زمان شامپو کردن انجام بدین نه بعد از حموم کردن. ماساژ بین دفعات شامپو ممکنه باعث ترشح چربی اضافه از غدد چربی شه.

۴. شامپو رو به مدت کافی روی سر نگه دارین
ممکنه آدمایی که دارای موی بسیار چرب هستن به دوبار شامپو زدن در روز نیاز داشته باشن اما نکته مهمتر از اون اینه که شامپو رو به مدت کافی روی مو نگه دارین. در هربار شستشو بذارین شامپو ۵ دقیقه روی مو بمونه. نگران نباشین این کار باعث آسیب به مو یا پوست سر شما نمی شه.

۵. از نرم کننده استفاده نکنین
اگه موهای چربی دارین که در طول روز از حالت صافی خارج می شه بدترین کاری که می تونین انجام بدین روغن زدن بیشتر به اون هستش. تلاش کنین از حالت دهنده ها و نرم کننده های مو استفاده نکنین.

۶. هدف شما فقط نوک موها باشه
اگه واقعا نیاز به نرم کننده دارین٬ به دنبال محصولی برید که کمترین روغن رو داشته باشه و یا بدون روغن باشه و به جای پایه موها٬ نرم کننده رو فقط به نوک موها بزنین.

۷. زیادتر از اندازه موهای خود رو شونِه نکنین
افراد دارای موهای چرب باید مراقب باشن که موهای خود رو زیادتر از اندازه شونِه نکنن. خوبه بدونین که شونِه کردن زیادی مو٬ چربی پایه مورا از پوست سر به ساقه موها منتقل می کنه.

۸. یاد بگیرین که آروم باشین
هورمونا اثرات ثابت شده ای روی تولید چربی دارن. وقتی شما تحت استرس هستین بدن شما آندروژن بیشتری تولید می کنه و آندروژن هم تولید چربی رو زیاد می کنه. پس بهتره تکنیکای ریلکسیشن (آروم بخشی) رو یاد بگیرین.

۹. به داروهای ضد بارداری توجه کنین
این داروها اثرات هدایت شده ای روی توازن هورمونی زنان و در نتیجه روی تولید چربی دارن. دکتر گودمن پیشنهاد می کنه که موقع انتخاب داروی ضد بارداری٬ با دکتر متخصص زنان خود درباره چربی زیادتر از اندازه موی خود سوال کنین.

۱۰. از لیمو واسه کاهش چربی استفاده کنین
آب دو لیمو رو در داخل یه لیتر آب بریزین (آب مقطر بهترین گزینه س). این محلول بهترین شستشو واسه کاهش چربی موهاست.

۱۱. از محلول سرکه سیب استفاده کنین
یه قاشق مرباخوری سرکه سیب رو داخل نیم لیتر آب بریزین و از اون واسه شستشوی پایانی موهاتون استفاده کنین. این محلول به صورت یه محرک اثر می کنه و باقیمانده های مواد شوینده رو که ممکنه باعث جربی مو شن پاک می کنه.

 –

پایگاه خبری شبکه العام

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *