11 نکته برای حفظ سلامتی هنگام کار کردن در منزل

: واسه خیلی از ما، رفتن به محل کار، حتی احتیاجی به بیرون رفتن از در ورودی خونه هم نداره. اما کار کردن از خونه می تونه یه سری از چالشا رو به همراه داشته باشه، به خصوص وقتی که بحث سلامتی به میان میاد.

امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 78

سایت خوارزمی: واسه خیلی از ما، رفتن به محل کار، حتی احتیاجی به بیرون رفتن از در ورودی خونه هم نداره. اما کار کردن از خونه می تونه یه سری از چالشا رو به همراه داشته باشه، به خصوص وقتی که بحث سلامتی به میان میاد. 

فراوون بود خوراکیای وسوسه انگیز در آشپزخانه، کمبود انگیزه های اجتماعی و وسوسه کار کردن تو یه شرایط غیرصحیح، مانند کار در تختخواب، همه می تونن باعث به خطر انداختن سلامتی فرد شن.

: 11 نکته واسه حفظ سلامتی هنگام کار کردن در منزل

در این جا به ۱۱ نکته واسه حفظ سلامتی، هنگام کار کردن در منزل، می پردازیم:

۱- واسه خود یه فضای کاری جدا از هم بسازین.

واسه خود در خونه فضایی رو انتخاب کنین که فقط واسه کار کردن طراحی و تعیین شده باشه. فعالیتاتون در تختخواب تنها باید به خوابیدن و استراحت محدود شه. وارد کردن وسایل کار در تخت می تونه در توانایی شما واسه استراحت پس از کار کردن، مشکل بسازه. واسه خود یه میز و صندلی جفت و جور کنین و فضای کاری و شخصی خود رو از همدیگه جدا از هم کنین.

۲- یه صندلی خوب انتخاب کنین.

یه صندلی راحت و مخصوص کار کردن واسه خود انتخاب کنین که در طول روز تعادل شما رو در زمان کار کردن حفظ کنه.

۳- یا صندلی رو به طور کامل کنار بذارین.

از یه میز به صورت وایس تاده استفاده کنین تا به کمر خود هم استراحت بدین و احتمال ایجاد آسیب رو واسه دراز مدت کم کنین.

۴- هر یک ساعت یه بار از جای خود بلند شید و دست کم روزی یه بار به بیرون از خونه برید.

قرار گرفتن در محل نشستن به مدت طولانی بسیار آسونه، به خصوص وقتی که در جای خود احساس راحتی کنین. از یه زمان سنج یا برنامه مخصوص استفاده کنین تا به شما یادآوری کنه که از جای خود بلند شید و هر یک ساعت یه بار بدن خود رو بکشین، و مطمئن شید که از خونه خارج میشین، حتی واسه کمی راه رفتن در دور و بر خونه و قرار گرفتن در برابر آفتاب و هوای تازه.

۵- واسه خود برنامه ریزی کرده و به اون معتقد باشین.

دیر بیدار شدن از خواب و کار کردن در ساعات غیر عادی می تونه وسوسه انگیز باشه، اما شما می تونین از سلامت ذهنی و کیفیت کاری خود از راه ایجاد یه برنامه کاری مناسب بهره ببرین، همونجوریکه اگه قرار بود به دفتر کار برید همین کار رو انجام می دادین. بعد در مرحله بعد، براساس همون ساعات، فعالیتای خود رو انجام بدین.

۶- واسه انجام ورزش روزانه برنامه ریزی کنین.

وقتی که برنامه خود رو تنظیم می کنین، از انعطاف پذیری در برنامه کاری، به نفع خود استفاده کنین. واسه ورزش روزانه، مانند ملاقاتای جور واجور خود برنامه ریزی کنین.

۷- واسه خود یه محیط آروم بخش بسازین.

در خونه کار کردن به این معناست که شما روی محیط دور و بر خود آزادانه کنترل دارین، پس محیط کاری خود رو به محیطی آروم بخش تبدیل کنین و اندازه اضطراب خود رو تحتِ کنترل بذارین. اگه به شمعای معطر علاقه دارین، اونا رو دور و بر میز کاری خود بذارین. اگه یه منظره قشنگتر به افزایش آرامش شما کمک می کنه، میز کار خود رو روبروی پنجره قرار داده و یا یه اثر هنری که از دیدن اون حال می کنین رو در مقابل دید خود بذارین.

۸- از راه تنظیم زمان و ایجاد محدودیتا، تعادل در زندگی کاری و شخصی خود رو حفظ کنین.

زمان خود رو تنظیم کنین و خود رو در برابر ساعات تنظیم شده مسئول نگه دارین. اجازه ندین کار روی زمان شخصی شما و یا برعکس، تسلط پیدا کنه. اگه می تونین از کار کردن در آخر هفته ها دوری کنین و مقدار وقتی که هر روز واسه کار کردن اختصاص می دید رو محاسبه کنین.

۹- در آشپزخانه خود خوراکیای سالم ذخیره کنین.

وقتی که بدونین آشپزخانه شما با خوراکیای خوشمزه پر شده، چرخ زدن در آشپزخانه، هر چند دقیقه یه بار، وسوسه انگیزه، پس از راه خریدن میوه های تازه و سبزیجات، و قرار دادن تنقلات دور از دسترس، این وسوسه رو از خود دور نگه دارین.

۱۰- مثل زمان رفتن به محل کار، استحمام کنین و لباس مناسب بپوشید.

خیلی از کارشناسان باور دارن که شما خصوصیات مربوط به اون چه که پوشیده اید رو قبول می کنین. پس به جای پوشیدین لباس راحتی در تموم طول روز، لباسی رو که در زمان رفتن به محل کار می پوشید رو به تن کنین. داشتن احساس صلاحیت و لیاقت فقط به بهره وری مربوط نمی ‎شه، تحقیقات نشون داده که خودکارآمدی می تونه تاثیر مثبتی روی رفتارای مربوط به سلامتی داشته باشه.

۱۱- تو یه اجتماع مجازی از راه دور فعالیت داشته باشین.

داشتن روابط اجتماعی از اهمیت زیادی برخورداره، حتی در صورت نبود حضور همکاران در زمان کار کردن. ایجاد و حفظ روابط اجتماعی سالم می تونه به بهتر شدن کلی سلامتی و تندرستی منجر شده و به شما به خاطر با انگیزه موندن کمک کنه.

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *